Aktuelnosti - arhiva

BSC-ov seminar o „Poslovnom ponašanju“ "Rekli su o nama" - tekst preuzet sa portala TopSrbija

2012-04-24

BSC, Informativni centar za poslovnu standardizaciju i sertifikaciju ima za cilj pružanje informacija, konstultantskih i sličnih usluga kojima se zadovoljavaju potrebe malih i srednjih preduzeća sa ciljem njihovog uspešnijeg i profitabilnijeg rada. Centar je baziran na Bulevaru oslobođenja 81, na X spratu zgrade „Dnevnika“.

Našu pažnju privukao je seminar sa temom„Poslovno ponašanje“, i o njemu smo razgovarali sa Marijom Vujaković, direktorkom Informativnog centra za poslovnu standardizaciju i sertifikaciju.

Tokom dva dana, 24. i 25. aprila, organizovali smo seminar na temu „Poslovno ponašanje“. Sam naziv deluje prilično jednostavno i na prvi pogled izaziva reakcije u smislu, šta tu ima da se priča, šta tu ima uopšte da se uči. A u suštini, to je veoma kompleksno područje, vrlo komplikovano pitanje. Na kraju, šta znamo o poslovnom ponašanju i šta sve zavisi od toga kako se mi ponašamo u određenim poslovnim relacijama?

-Seminar je namenjen svima onima koji se na neki način bave ljudima. Da li je to neko ko je zadužen u organizaciji ljudskim resursima, ili osobe zadužene u odnosima sa javnošću, ciljna grupa je prilično široka. Za nas u Centru je bitno, i usmereni smo na bavljenje ovim problemom, tj. problemom poslovnog ponašanja, unutar organizacija. Faktički, treba razviti kulturu komunikacije između ljudi unutar organizacije. U našoj sredini, ekonomskoj, društvenoj, socijalnoj, postoje prilično veliki problem u komunikaciji.  Tranzicija je, povezana sa ekonomskim turbulencijama, neminovno dovela i do značajnih socijalnih, ekonomskih, kulturnih turbulencija, uticala je na promene u sistemu vrednosti, što je uticalo i na određen kvalitet kulture ophođenja, komunikacije. Uspostavili smo jedan sistem vlasničko–podaničkih odnosa. U suštini nije dovoljno imati samo modernu tehniku i tehnologiju u materijalnoj proizvodnji, ili proizvodnji usluga, bitno je i zaposlene ljude, one koji realizuju proizvod, smatrati ljudskim resursom. Čovek mora da se uvažava i poštuje i važno je mišljenje svakog pojednica u jednom procesu. Jer, u suštini svaki problem u nekoj organizaciji, u nekom sistemu nastaje zbog ljudskog faktora. Tu postoji jedno pravilo 80:20%, što znači, 80% svih problema nastaje kao rezultat problema ljudskog faktora. U jednoj organizaciji treba da postoji atmosfera uzajmnog poštovanja, uvažavanja i da svako ko učestvuje  u jednom sistemu, u jednom procesu, ima mogućnost da kaže svoje mišljenje, svoj stav, predlog svog rešenja. Bitna je, u svim poslovnim fazama, od nivoa donošenja odluka, realizacije, logistike, uključiti što veći broj ljudi da biste definisali ciljeve, utvrdili probleme. Vidimo kada rezultati u organizaciji nisu dobri, kada izlazi škart, kada ne možete plasirati proizvod, gde je tu problem? Nije tu problem samo u ekonomskoj krizi, nelikvidnosti, ili prebacivanju da nam je neko drugi kriv... Prvo treba rešiti problem unutar kuće, a to je upravo ovaj problem. Bitno je u rešavanje problema uključiti sve zaposlene, dati im mogućnost da kažu svoje mišljenje, da se svako oseti značajan u tom sistemu i organizaciji i da svako da svoj doprinos u postizanju nekih viših ciljeva i uspešnoj realizaciji, ono čemu jedan vlasnik teži, a to je ostvarivanje profita.

U tom smislu je bitan ovaj seminar. Na njemu se uči o tome kako uspešno obaviti komunikaciju, šta sve podrazumeva dobra komunikacija, kako izbeći konfliktnu situaciju.

-Polazeći od premise da uspešnost svakog seminara, dobrim delom zavisi od predavača, pozvali smo elitu, dr Dragutina Stanivukovića, mr Ivanu Katić, Slobodanku Brankov i dva gosta inenađenja, za svaki dan po jednog.

- Centar radi zvanično godinu i po dana a ovo je prvi seminar ovakve vrste na ovu temu, gde se bavimo razvojem ljudskih resusrsa kao sastavnog dela razvoja i unapređenja kvaliteta. Centar ima tu ulogu da podiže svest o značaju unapređenja kvaliteta. O kvalitetu ne možemo pričati ukoliko se na kvalitetan, odgovoran, ozbiljan i sistematičan način ne bavimo resursima. Znači, kvalitetom u najširem smislu te reči. Međutim, najveći broj seminara bio je na temu CE označavanja. U našem Centru se odražavaju jednodnevni informativni seminari, gde proizvođači tehničkih proizvoda mogu da dobiju osnovne informacija o CE označavanju, koje su kao proizvođači takvih proizvoda u obavezi da poznaju i da ih se pridržavaju.

Na zahtev proizvođača, imali smo obuke za HCCP sistem, za one koji se bave proizvodnjom i preradom hrane. Razvijamo akreditovan kurs za HCCP administratore, i sada smo u fazi pripreme dokumentacije za akreditaciju.

Uspešno smo aplicirali i u toku je realizacija jedog IPA projekta prekogranične saradnje sa Mađarskom. Partner nam je regionalna agencija za inovacije iz Segedina, i oni će, krajem nedelje doći da nas malo obučavaju, kako da napravimo naš regionalni strateški dokument vezan za inovativnu aktivnost. Tako da do 1. maja smo sve isplanirali i sve ćemo realizovati, a posle praznika idemo dalje-izjavila je Marija Vujaković.

"Rekli su o nama" - tekst preuzet sa portala TopSrbija


Naši partneri

Saznajte više o obukama BSC-a

Pozovite nas na +381 21 2706740 ili nam pošaljite E-mail na office@bsccentar.rs Sаznajte više...